להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


דף הבית >> יוגה לנשים בהריון
 
 
יוגה לנשים בהריון
 

בתהליך המופלא מכל, של יצירת אדם בתוכנו,
תרגול יוגה הוא מתנה של מודעות, שלווה
והכנה לקראת רגע הלידה.
 
לתרגול יוגה מתמיד לאורך ההיריון סגולות רבות,
הנוגעות לתחומים החשובים בעת הריון:
מודעות- חיזוק הקשר בין האם לעובר והקשב של האם לגופה. היוגה מאפשרת לאם להסתגל לשינויים הפיזיולוגיים מרחיקי הלכת בגופה, ולחוות אותם בהנאה וקבלה, ללא שיפוט.
בריאות- יוגה תורמת לחיזוק המערכת החיסונית, לנשימה נכונה, ולהפרשת הורמונים מאוזנת. בעת ההיריון יוגה מפחיתה תופעות לוואי הריוניות שכיחות, ואחרי הלידה- תורמת להתאוששות קלה ומהירה.
ישנם מחקרים המצביעים על השפעתה החיובית של היוגה על משקל העובר בעת הלידה ועל צמצום הסיבוכים בעת ההיריון ובלידה עצמה.
יציבה- שיפור היציבה מאפשר נשימה נכונה, מיקום נכון של הרחם ביחס לעמוד השדרה, מונע כאבי גב בצקות וכו'.
הכנה ללידה- התנוחות והנשימות הנלמדות בעת היריון הופכות שימושיות מאוד בעת הלידה... האם לומדת לסמוך על גופה ולהכיר אותו, והגוף מיומן בתנוחות הלידה ובתנועות המסייעות במהלכה.
אופטימיות ושמחה- תרגול היוגה משרה שלווה ואופטימיות שכה חיוניות לנו בזמן ההיריון. קבוצת התרגול היא הזדמנות לבלות עם הרות נוספות, לחלוק חוויות ומידע, לצחוק וליהנות יחד.
 
לקראת הלידה מומלץ לקיים מפגש הכנה ללידה בדרך היוגה בהשתתפות בן הזוג.
 
 
באווירה המיוחדת של "עגול", יוגה בהריון הוא חוויה חמה ומחבקת, והליווי האוהב של שולמית ממשיך גם בזמן ואחרי הלידה, כמו שמספרת אלה גבאי:
 
"כשהייתי בהריון השני שלי, אם לילד בן 3 , וחדשה יחסית באזור, חיפשתי מסגרת שבה אוכל להזיז קצת את הגוף וגם מקום של שקט ושלווה בן עבודה לבית ולאמהות. כדרכם של אותם דברים אותם אנו מבקשים לנו ולא יודעים איך להגיע אליהם, הופיעה ההזדמנות בדמות פלייר על לוח המודעות  בדרך למכולת: יוגה לנשים בהריון. או-קיי, יוגה אף פעם לא עשיתי, לא יודעת אם טוב להתחיל בזמן הריון, היו כמה חששות אבל בכל זאת בדחף של NOW OR NEVER, הוצאתי את הנייד מהתיק וחייגתי.
היום, כשעידן אוטוטו בן חצי שנה ועם חמש-עשרה קילו פחות (מתוך ה – 20 שעליתי) אני יכולה לומר שהטלפון ההוא, שחייגתי אז, פתח לי דלת להכיר את שולמית, את הסטודיו הקסום, שהוא מפלט של שקט ונשימה בקצב אחר פה מעבר לגבעה ואפילו להכיר חברות חדשות.
זה התחיל באמת ביוגה לנשים בהריון – באות בערב הרוגות ועייפות, כבדות ומתנשמות לשעה וחצי של הרפייה, של עבודה על השרירים, של נשימה אחרת, של מיקוד והתמקדות בנו ולא בעולם הסובב. זה לא היה כל-כך קל ובעיקר לא היה קל להתמיד ולא להירדם על הספה בסלון אבל היה מזמין, נעים ומפנק. ובסוף כל שיעור ישבנו על כוס תה צמחים ופירות יבשים לפטפוט רגע לפני הנמנום.
 
בהמשך ליוותה שולמית, בדרכה המיוחדת, את תהליך הלידה של עידן. הגעתי אליה על מנת ללמוד איך להתמודד עם צירים מתמשכים באמצעות תנוחות יוגה, מסאג'ים ולחיצות רפלקסולוגיה. אחרי מפגש אישי באתי עם בעלי, על מנת שילמד מה תפקידו בכוח בזמן אמת (וכמו שאומרים במצב חירום כדאי שכל אחד יידע את תפקידו...) ההכנה המסיבית הוכיחה את עצמה כמועילה ביותר, כשבזמן אמת כשהלידה לא התקדמה זימנתי את שולמית לסיוע בבית החולים. ההכנה הזו והסיוע הפכו את תהליך הלידה של עידן שלא לומר לנחמד (כואב זה כואב, טבעי זה מצויין אבל א – פ י – דו – רל !!!) אבל בהחלט חווייתי..."
 
 

*שולמית הינה מדריכה מוסמכת ומנוסה ליוגה לנשים הרות, תרגול יוגה בעת ההיריון מומלץ
מהשבוע ה-13, בהתייעצות עם הרופא.





 

שולמית קסטנר   04-9937252, 052-2837182

לייבסיטי - בניית אתרים